Bloggen går sist...

2014-05-18
00:55:47
Just nu i nuläget går bloggen verkligen sist! Skolan går först och sen kompisar/plugg och annan fritid!
läget är väl bra, allt har ordnat upp sig. vill inte gå in mer än på det jag skrivit om tidigare. När jag bröt ihop i skolan, och det inlägget hittar ni HÄR...
Vill inte gå in i detaljer, men less på hur skolan hanterat då dom har hanterat andra fall bättre. Och det var samma sak i grund och botten, MOBBNING...!  Men tänker inte hänga ut dom personera, för det första dom vända på en  5 öring och visa att det finns lite mjukhet i dom ändå! ;) Men tänker prata med 1 eller 2 lärare som har hjälp mig på Måndag, så får vi se vad som händer här näst...
 
Men men vad har jag gjort när jag inte har suttit vid datan dom senaste dagarna då? Jo jag har haft full rulle!
 
Torsdagen: Åkte till skolan och hade skit biologin, eller ja jag vet inte vad jag tycker om den... Hahah
 Ibland vill jag bara riva sönder papperna och kasta dom och nästa stund är det roligt! Delade åsikter beroende på vilket humör jag är på ;) Eftermiddagen var det jordbruk som gällde, självklart fick jag köra traktor, men inget som har med en åker att göra :D Skulle frakta fårstängsel och stängsel stolp från ett ställe till ett annat. Slutade innan 4 för engångsskull, men några av våra kära gamla 3:or (Som gick ut i år) var på besök så växlade några ord med dom, så kom inte i väg från skolan för ens vi kvart i 5... Så cyklade hem fort som satan och på med stall kläderna, så jag skulle hinna rida innan jag åkte till skolan igen.
Red henne i en "paddock" hos grannstallet, som ligger typ 600 m bort. Med deras barn. Gick väldigt bra, med möte av ny häst! Dock var allt annat farligt... Eftersom det är en bondgård så finns det ju massor med grejer som kan bita en och flyga på en... Hahah
Resten av torsdags kvällen spenderades på elevhemmet med Moa och Helmer :D Lite bastu mys och prat vart det innan Ida hållde på att somna på stånde fot... ;)
 
Fredagen: Spenderades ute på jordbruket, ovanligt?! Tror inte det... Skulle åka iväg och fin putsa på en harvning, men på väg dit så stoppade en av lärarna mig och skulle låna traktorn..+ att traktorn jag hade krånglade när jag skulle åka i från skolan.... Dock fick den vila någon minut så var det lugnt sen! Hann dock dit  vart jag skulle och väntade en stund och sedan skulle jag till åkern där vart jag skulle vara. Dock hann vi köra några drag innan det var dags för lunch... Men planen var att jag skulle harva klart där vart jag var innan lunch men icke sa nicke. För hon som satt och sådde skulle inte hinna köra klart innan hon skulle åka hem, så jag vart satt på att så klart. Meningen att jag skulle få sitta och typ chilla eller hitta på något den där timmen som var kvar innan dom skulle komma och hämta mig. Men sen nämner en av mina kära klasskompisar att jag kunde gå till svinhuset, men då kommer våran kära ledare på att det skulle behövas fixa halm dit... Så vart satt på att göra det... Typ 60 små bal skulle slängas på en vagn... Hållde på att smälta bort! Sen äntligen fick jag åka iväg och köra fin traktorn :D Hahaha Dom tyckte jag kunde göra över tid för att jag hade så nära hem... Schysta lärare liksom... ;)
 
Lördag: Inget speciellt fixat stallet, städat rummet och kollat på ett hus med familjen. Sen lite allmän lördags mys :D lyx middag när delar av familjen drog iväg
Typ det jag har hållt hus med dom senaste dagarna. Ne nu ska jag sova så hästarna kommer ut i tid!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0