Galopperat i snön!<3

2013-12-08
20:20:09
Det är ju ganska typiskt hästfolket att ta en galopptur i snön som fallit, speciellt när det har kommit lite snö. Och det snöade här hos oss 1 dygn och  timmar ungefär! Så det har kommit ungefär 3,5 dm snö. UNDERBART tycker jag då som älskar snön. 
Men tillbaks till den underbara turen i snön eller på bana då. Kalt som satan var det eller kalt och kalt så här kalt har vi inte haft sen förra vintern! Alltså det var typ -12 ute idag. Brr! Eftersom jag hatar att frysa så har jag alltid den snyggaste klädseln idag körde vi med skoterstövlar och 4 par byxor(underställsbyxor,springtigths,ridbyxorna och mjukisbyxor)! Fick fint beröm av Nora hur jag såg ut ;) Hahah frysa eller vara varm? Väljer hellre att vara varm en sån här dag dock har jag dåliga vantar så fingrarna frös till två isbitar om jag inte värmde do med jämna mellan rum... 
Så ja ska försöka skaffa mig något bättre innan den riktiga kylan kommer om den kommer..? 
Mida var iallafall lite pigg idag...! Eller PiGG, skrittade igång henne och skulle börja trava det gick bra och var svår fattat pga stövlarna men jäklar vad hon galopperade och tyckte om det! Kunde knappt trava utan att hon racea  så ja slutsatsen av detta pass var grymt roligt iallafall  även fast det var kalt ;)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0