Mycket häst!

2014-05-06
22:41:17
Sitter nu här efter en härlig dag med alldeles för mycket häst doft ;) Men men det är ju min drog i livet plus bubble mint tuggumit från Extra. Blir galen om jag inte har tuggumi paketet på mig.. Hahaha Alla skapar vi ju olika beronde. 
Hade som sagt Djuren i naturbruket idag på eftermiddagen och vi hade en av lärarna och då kan man lägga ihop 1+1 och tänka lite. Antagligen blir det ut och åka bil eller någonting med häst ämne. Vart självklart något med häst ämne i sig. 
Så vi åkte upp till stallet(Gammla skolans stall) och vi skulle köra och rida. Alltid lika roligt och köra när man har chansen eftersom jag nog inte har gjort det på år och dar. Gjorde väl inget speciellt mer än att lunka på i paddocken i både skritt och trav. 
Sen fick vi rida, och självklart ska jag ha den största hästen.. Hahaha Eftersom mida är ju liten häst och man ska ta chansen varje gång man kan rida en stooor häst, och hon är inte liten hästen jag red 173cm+ är hon i manken så ingen liten donna här inte ;D 
Började rida och vi fick rida som vi ville i ridhuset och började med att värma upp och eftersom jag inte är en sån här männsika som tycker om att bara rida runt, runt så arbetade jag henne på volter i mellan åt och gjorde skänkelvikningar för att känna av henne. 
 
Sen åkte jag hem och satte på mig lite mer kläder och gick över till Mida. Slapp mocka eftersom mamma redan hade varit och gjort det :D Red ut som vanligt och bara lunka på i vårat egna tempo  varierade gångarter. Så krävde ingenting av henne! 
Hästen jag körde!
Den bruna hästen som är närmast var hästen jag red

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0