Hel slut... Somnar snart

2014-03-18
21:35:53
Helt slut efter denna hästfyllda dag. Känns som om jag ska somna vilken sekunf som hellst...
Haft friluftsdag och har varit i stalelt hela dagen med full aktivitet. Började med att ta en kör tur runt i skogen, jätt härligt och roligt. För har inte kört häst över huvudtaget i mitt liv utan bara ponny. Såvar lite nytt men fixade det bra iallfall, är ju snälla hästar det där. Sen tolkade vi, skit roligt! Smaka väl på snön nån gång innan jag lyckades :D Haha Men hade roligt iallfall, det är väl huvudskaen det!
 
Red och hade voltige på em. Jätte roligt med voltige(Gymnastik till häst,typ), gjorde lite nytt som jag inte har testat förr. Bla. att stå på hästens rygg och skritta samtidigt, hoppa "bock", efter tp 3:dje gången kom jag upp. Men hamnade snett så jag gled av.. :P Hahah Jaja bättre lycka nästa gång eller..? 
Fick rida stor stor häst idag, Mida är ju inte större en 151cm i manken, Delta som hon heter var runt 173cm i manken. Mycket häst om man ridit liten häst länge, sen var mida jätte liten i ridningen när jag kom hem och red..;P Fast älskar stooora hästar:D Fick (vi som villa köra alla gångarter) träna på över gångar från trav till glalopp på stora mitt volten. Vissa vart sämre än andra och i efterhand när jag tänker efter så märkte man om det var en dålig eller bra över gång.  Tolkningen ska vi inte tala om.. ;) Gick väldigt bra ibland, dock första gången för min del. Tror jag smakade på snön 3 gånger innan jag lyckades åka ett varv runt paddocken(20*40). Fast det var jätte roligt :D
 
Testade även att köra övergångar med Mida men på lite mindre volt(pga platss brist i skogen), och ibland hajade hon det och ibalnd inte. Men som sagt första gången jag testat att göra övergångar på Mida, så gick det över förväntan. Dock red jag mycket på volten för att mjuka upp henne innan jag satte igång med övergångarna. Red annars upp till skogen och vände. Försökte få henne att ha ett bra och jämnt tempo när jag red efter vägarna, så att hon inte bara drar sin egna lilla väg och gör exakt som hon tycker. 
Så är helt slut efter denna dag... Ont i amar 
 
Bjuder inte på några bilder då telefonen hade dampat upp helt imorse och funkade inte med att lägga över bilderna till datan så jag kunde göra en fabriks återställning... Men ikväll funka det, när jag inte var av behov av minnet.. Bajs telefon, men den funkar som den ska nu bara :D
Lyckades ta en bild via snapchat i helkass kvalite,för att vara från mobilen...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0