Midsommar!

2014-06-21
22:30:44
Skönt med lite ledighet och att hela familjen var samlad till något för engångs skull detta år. Det fanns planer på att jag skulle jobba midsommar helgen men jag slapp!  ;) Men ska iväg i morgon och hjälpa till lite. 
 
Eftersom jag hade bestämt mig för att sätta på mig klänning igår så satte jag på mig det! Vart en svart spetsklänning med ett par balelrina. Men innan det var färigt, så var det för kallt för klänning så bytte om till en enkel vit t-shirt och ett par jeans. 
Vi firade midsommar hos farmor och far som vi gör varje år, blir lite god mat och någon slags paj med jordgubbar och rabarber. 
Till maten vart det massor av gott potatissallad,grillad kyckligklubba och kött, 2 st olika sallader, fetaost, koost,bröd och sen var det säkert något mer men ah... Man lägger ju inte allt på minnet ibland! Haha 
 Mamma och pappa hade ställt upp husvagnen ca 300 m i från farmor och farfar, så vi drog dit efter och sov även där. Vart lite mys på kvällen med chips, dricka och monopol spel. 
 
Idag så är det näst minsta lillebroderns födelsedag. Vi skulle ha kalaset i husvagnen eftersom resten av familjen skulle stanna tills i morgon. Hade lite förberedelser under dagen innan lite bekanta började komma. Vart "hemma gjord" gräddtårta med jorgubbar. Jag och Nora åkte sedan hem med en bekant som ändå skulle åka mot Arbrå. Gick direkt över till stallet, planen var att jag skulle rida och så blev det. Då jag inte ridit på 2 veckor eller något sånt där. På grund av att tiden inte ar funnits till. 
Red upp mot skogen och red bara, känna igenom henne och bara ta det lugnt. Men jag han rida några meter på gården innan jag fick motor stopp på henne... Hon vart verkligen dö rädd för robotgräsklipparen, tvär nit och vägrade gå därifrån.... Men jag fick iväg henne. 
 
Nu ligger jag här och ska hoppa in i duschen innan jag går och sover. Men insett denna helg att man ska sitta ute trots skit väder på midsommar ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0