Lite för den häst tokiga!

2014-07-04
19:31:47
jobbat, sovit och varit borta den senaste veckan! Dock hade jag med mig datan när jag var borta men ja, tiden fanns inte och när jag hade tid glömde jag bort det och var alldeles för trött för att veta vad jag höll på med...!
 
Var som sagt hos en kompis borta ia Alfta från torsdag till tisdag. Kort fattat vad vi gjorde var väl lite små sysslor på gården(hon på på en bondgård hos sin mamma), spela något spel som jag vann på eller vi båda vann eftersom vi skulle köpa slottet samtidigt så man kunde vinna spelet... Var hos henens pojkvänn i Ljusdal och red. På fredagen tog vi en låång tur bara med hennes häst, det är en gammal travare hon har så ja han är inte så mycket riden innan han kom, men han blir bara duktigare och duktigare! :D Vet itne riktigt hur länge hon har haft honom men någong gång förra året fick hon han iallfall. 
Sen på måndagen så fick vi låna en islandshäst av ens bekants typ inhyrare eller något. lite ovanligt att rida islänning, då jag abra ridit på tunnan själv, Garri. Men det var jätte snäll och det gick jätte bra! Tog typ 10-155 min att skritta för sandra till det där stallet så det var inte alls långt. 
Kom hem på tisdagen och gick till stallet och bara tog det lungt när jag kom hem. Jobba sen på onsdag em och hela torsdagen. Men ledig till nästa torsdag igen... Men har massor med höskörden att fixa... Var även till farfar och hälpte han med att vända höet på en åker och fick köra gammel traktorn hans som jag inte vlla köra men det gick bra! 
Sen nu sitter jag här och ska nörda lite Orange is the new black, rekomenderar den serien till ALLA

Kommentarer
Postat av: MATILDA

coolt :D

2014-07-05 @ 19:51:05 - http://matildays.se
Postat av: Matilda Blomqvist

Snyyggt!

2014-07-15 @ 12:12:42 - http://matildablomqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0