Hur man gör en sotning!

2013-10-27
19:37:00
Tänkte visa er hur jag gör min sotning. Välddigt enkelt!
Du behöver:
- En pensel
- Tre ögonskoggor(En ljus, en mellan och en mörk av samma färg) i mitt fall brun
- Applikator
- Kajalpenna/eller annat slag av det
- Mascara
 
 
1.Börja med ett rent ögonlock!
2. Applicera kajalen längs övre frans raden och ut så den blir en vinge. Självklart man kan hoppa över detta om man vill.
 
3. Använd den ljusaste ögonskyggan med hjälp av applikatorn och applicera den på halva ögon locket ungefär. Du kan även fylla i med borsten, så man får en starkare vit yta.
 
4. Ta applikatorn och mellan färgen och applicera den på mitten av ögonlocket och lite mer utåt, ta gärna penseln och fyll i med den!
 
5. Ta den mörka och en applikator och ta och lägg den på sista delen av ögon locet och utåt som en vinge, lägg det två gånger till så det blir lite mörkare
 
6. Ta borsten och sudda ut från ögonvrån och ut, och dra tillbaks. Gör detta tills du blir nöjd! Tyclte du det vart svagt? Fyll i färgerna en gång till med borsten eller applikatorn och sedan sudda ut
 
7. Ta applikatorn och mellan färgen och ha på nedre fransraden, halva ungefär.
8. Fyll i kajalen och ha på mascara, sedan är du klar!
 
Färdiga resultatet!
 
 

Kommentarer
Postat av: maja alshorn (eey)

du borde plocka ögonbrynen!

Svar: Jo, jag vet har inte bara orkat med det!
Ida Bååth

2013-10-27 @ 20:49:36 - http://eey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0