Gårdagens studiebesök!

2013-11-29
19:58:53
Igår så var vi ju på studie besök på två ställen. Först i Gävle på mejerit sedan åkte vi mot valparbo,skärplinge!
 
Mejerit:

Det börja med att vi samlades i recepetionen... Sedan gick vi till en lokal i källaren. När vi kommer in i rummet och sätter oss så har vi fått reklamprodukter penna,papper,recepthäfte och en sån här vagnpeng. När en av killarna i klassen ser att vi har fått penna så säger han "Det här är ju något hela klassen behöver.." Hahah så snat faktiskt! Hon presentera lte del av mejerit via powerpoint. Fick prov smaka tre yoghurtar(...?) vanilj,blåbäroch hallon. Gillade bäst blåbär och tyckte inte alls om vaniljen.. Bläää hallon var mitt i mellan. innanvi sklle sätta på oss skydds kläder så gick vi till labbet och kollade och pratade med mig. (dom tar massor av prover på deras mejeri produkter). När vi hade fixat skyddkläder så var det tags att gå igenom mejerit! Gick igenom där var tankarna finns och sedan till "hjärtat av mejeri", alltså kontroll rummet! Sen var det packnngs rummet, där vart man packar alla varor osv. 
Sen gick vi till kylrummet.. Sendan var vi klar!
Tror jag dragit allt i kortfattat form.
 
Gården:

När vi väl kom fram efter vi hade vi åkt bil ett tag så vi var vrål hungrig hela högen! Skolan hade tagit med sig en pasta och skinksallad...Sedan gick vi och kollade!
Vi var på en klasskompis familjegård(fjärde generationen som ägde den nu), en mjölkgård. Gick runt och kolla där, kolla vart dom hade kalvar och ungdjur, lösdriften och roboten. När vi var klar med allt det där så bjöds vi på fika a mormorn! :D lite välbehövligt det med eftersom vi behövde lite socker tills på vägen hem.. ;) Hahaha vissa var lite över trötta på vägen hem, iallafall i den bilen jag åkte i ;) Hahaha Stanade på MAX i gävle och det var väl behövligt det med kan jag säga! ;D
 
 
(Hade tanken att ta med mig systemen men glömde helt bort det... Dock hae min lärare med sig sin kamrea!)
Två sista bilderna är tagna av Stephanie CK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0